Online afspraak maken

Vergoedingen Verzekeraars

De kosten van onze therapieën worden (deels) vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering. De hoogte van de vergoedingen en voorwaarden kunt u terug vinden in uw zorgpolis. Of u kunt contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Indien u geen aanvullende verzekering heeft moet u alle kosten voor behandelingen bij Fosteo zelf betalen. Voor al onze therapieën kunt u bij ons terecht zonder een verwijzing van huisarts of specialist.

Fosteo heeft geen contracten met zorgverzekeraars

Wij hebben er bewust voor gekozen om geen contracten af te sluiten met zorgverzekeraars. Dit kan gevolgen hebben voor de fysiotherapie vergoedingen. Sommige verzekeraars kiezen ervoor om minder te vergoeden als de zorgverlener geen contract heeft met de zorgverzekeraar. Doorgaans is de vergoeding 80-100%, maar een enkele keer wordt er minder uitgekeerd.

Voor osteopathie is het niet mogelijk om een contract met een zorgverzekeraar af te sluiten, het valt immers onder de alternatieve zorg. Wij staan geregistreerd bij het NRO waardoor de zorgverzekeraar een osteopathie behandeling bij Fosteo volgens hun polisvoorwaarden zal vergoeden.

  • Osteopathie valt onder alternatieve geneeswijze, net zoals chiropractie, homeopathie en acupunctuur. In Engeland en Frankrijk valt osteopathie wel onder reguliere zorg. Osteopathie wordt uit de aanvullende verzekering vergoed.
  • Fysiotherapie valt onder reguliere zorg en wordt vanuit de aanvullende verzekering vergoed.
  • Krullaards Perfect Reset wordt niet vergoed. De KPR trainers worden soms (deels) vergoed. Dit is afhankelijk van de zorgverzekeraar. Het fysiotherapie deel wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering.

Boek nu gelijk uw afspraak met een van onze therapeuten

  • Therapeuten zijn erkend
  • Snel online geregeld
  • Beheer je eigen account
Veilig online boeken

Waarom geen contract met zorgverzekeraars:

  • De administratieve eisen die een zorgverzekeraar oplegt bij een directe declaratie dragen niet bij tot betere zorg;
  • Een zorgverzekeraar stuurt primair op geld en niet persé op de beste behandeling;
  • De zorgverzekeraar is minder sturend en bepalend in de behandeling en de praktijkvoering;
  • Geen vreemde addertjes onder het gras zoals de Behandelindex;
  • Wij willen zelf een eerlijke prijs kunnen vragen aan u als klant;
  • Meer tijd vrij om een betere service te bieden;
  • Meer tijd voor de klant;
  • Minder administratieve belasting voor ons.

Dit betekent dat u zelf de nota’s moet indienen bij uw zorgverzekeraar. Wij leveren de nota’s standaard via de mail, desgewenst kunnen we ze ook op papier aanleveren.

Herboren!, is wat ik zei toen ik de plaat af stapte. Het effect was een verschil van dag en nacht en dat ik me zo zou voelen had ik nooit voor mogelijk gehouden. Na 12 jaar lang rug klachten te hebben gehad was dit een keerpunt. Van 1 hernia naar 2 en uiteindelijk onder het mes omdat ik niet meer kon lopen. De pijn in mijn rug is daarna meestal dragelijk geweest maar helaas nooit weg. Na het stappen van de plaat voelde mijn lichaam alsof er nooit iets mis mee is geweest. Mijn rug deed geen zeer, mijn lijf was ontspannen en ik voelde me erg fijn. Ook de voorovergebogen houding van mijn lichaam is gecorrigeerd. Is het niet vreemd om de wereld van een paar cm hoger te zien elke dag en je ‘perfect’ te voelen. Het goed voelen van mijn lichaam heeft ook een positieve weerslag op mijn gemoedstoestand. Een onbetaalbare uitkomst. Ik kan zoveel vertellen over mijn ervaring maar de beste ervaring is om het zelf te ervaren
Mw. D. Out, Rotterdam (10-1-2015) (28 jaar)
J. Leonard (Rotterdam)
Goeden middag Hélène, Het gaat stukken beter met mijn rug. Ik kan weer normaal bewegen enkel in de ochtend kan ik lichtjes wat voelen. Op werk doe ik alles voorzichtig al heb ik er geen last van. Kortom het gaat weer prima. Vriendelijk bedankt voor je hulp Gr, J.
[28-6-2018] (33 jaar)
L. Visser (Rotterdam)
L. S., Aanstaande dinsdag 13 november om 11.00u heb ik een afspraak met Helene. Ik wil deze afzeggen, omdat het heel goed gaat met mijn rug. Mogelijk maak ik weer een nieuwe afspraak als dit verandert. Hartelijk dank voor de behandelingen tot nu! Met vriendelijke groet, L. Visser
[9-10-2018] (62 jaar)